مقام لیله القدری حضرت فاطمه سلام الله علیها

مقام لیله القدری حضرت فاطمه سلام الله علیها

۱۳ اسفند ۱۳۹۳ 0 اهل بیت علیهم السلام
 
کتابی که در پیش رو دارید سلسله بحث های استاد طاهرزاده در رابطه با وجه باطنی حضرت زهرا سلام الله علیها است. سخنران محترم با توجه به متون روایی و وقایع تاریخی ما را دعوت می کند که باید از دو منظر به حضرت زهرا سلام الله علیها نظر افکند.
یکی نظر به حقیقت باطنی آن حضرت و روایات دقیقی که این بعد از حضرت را معرفی می کند و یکی هم به نقش تاریخی که حضرت سلام الله علیها به خصوص پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله ایفاء نمودند.
در نظر به نقش تاریخی حضرت زهرا  سلام الله علیها سخنران در کتاب «بصیرت حضرت زهرا سلام الله علیها» که شرح خطبه آن حضرت در مدینه است. ابعاد نهضتی را که فاطمه سلام الله علیها شروع کرد تا اسلام حقیقی به فراموشی سپرده نشود مورد تحلیل قرار می دهد.
ولی استاد طاهرزاده معتقد است تا حقیقت باطنی و نوری حضرت زهرا سلام الله علیها درست شناخته نشود معنی و جایگاه نقش تاریخی آن حضرت نیز درست تحلیل نمی شود و آن چه فاطمه زهرا سلام الله علیها را فاطمه کرده است، حقیقت باطنی آن حضرت است؛ و شناخت آن حقیقت، انسان را وارد معارفی بسیار گرانقدر می نماید.

معارفی که امثال افلاطون با طرح «مُثُل» و فارابی با طرح عقل «عقل فعال» به دنبال شناخت آن حقیقت بودند و آن کاری که حکیمان با روش عقلی آرزوی آن را داشتند، پیامبران از طریق وحی عمل کردند؛ و فاطمه سلام الله علیها یکی از آن حقایقی است که ارتبا با حقیقت یا بُعد باطنی آن حضرت موجب رسیدن به بصیرت هایی بس بزرگ در عالم معنا خواهد شد و در این کتاب مباحثی مطرح است که این بُعد اخیر مورد توجه قرار گرفته است. 

سخنران در مباحث «حقیقت نوری فاطمه سلام الله علیها» و مقام «لیله القدری فاطمه سلام الله علیها» سعی دارد به کمک روایات و دقت در معنی آنها ابتدا ما را متوجه چنین مقامی در عالم غیب بنماید و روشن کند معنی چنین روایاتی چیست و سپس در بحث «فاطمه سلام الله علیها رازی پیدا و ناپیدا» به کمک مباحث قبلی می خواهد راه ارتباط با چنین رازی را بگشاید و روشن کند ارتباط با رازها و حقایق عالَم، آداب خاص خود را دارد و اگر برای استفاده از آن آداب تلاش لازم را ننمائیم، معلوم نیس در عین ارادت به آن ذات مقدس بهره ی لازم را از وجود نوری آن حضرت ببریم.
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث