معرفی کتاب: چهل حدیث از امام صادق (ع) (تمامت راستی)

معرفی کتاب: چهل حدیث از امام صادق (ع) (تمامت راستی)

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ 0 اهل بیت علیهم السلام

به نام خداوند مهرآفرین
پیامبر اعظم(ص) و خاندان پاکش(ع) فرمانروایان اقالیم سخن اند، سخن در کام آسمانی آنان نرم تر از آب، در جان جویباران است. جوشش سخن از لبان گوهربار آنان، چونان جوشش نور از چشمه خورشید است. آنان بر خلاف دیگران، دانش را از منابع بشری و از لابلای کتاب ها درنیافته اند، بلکه شهد علم را دست شاهد علیم علام، در کامشان ریخته است. علم آنان ار مقوله علم حضوری است، نه از جنس علم حصولی. چیزی نزد آنان ناپیدا نیست تا با کاوش و جست و جو پیدایش کنند.
در زیارت جامعه کبیره در وصف اهل بیت (ع) به توصیفاتی برمی خوریم که در خور فهم ما، عظمت اندیشه و دانش آنان را باز می نمایاند. توصیفاتی چونان: گنجینه داران علم، گنجوران دانش، نور و برهان الهی، نگاه داران راز الهی، خزانه داران علم خداوندی، ودیعه داران حکمت ربانی، زبان های وحی الهی، میراث داران نبوت و ... از جمله توصیفاتی است که از آن بزرگان بی نظیر، ارائه شده است.
روشن است که انتقال و حفظ احادیث معصومین علیهم السلام به معنای حفظ و ااشعه گوهرهای بی بدیلی از دانش و حکمت است که از معدن الهی آن استخراج شده و همواره همچون چراغی روشن، راه فرزندان آدم را نورافشان می کند.
مخاطبان ارجمند می دانند که حفظ چهل حدیث، مورد تأکید پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و توجه ویژه عالمان دین بوده است، به گونه ای که کتاب های اربعین حدیث، مجلدات قابل توجهی از آثار عالمان بزرگ دینی را به خود اختصاص داده و امام راحل نیز با نگاشتن کتاب اربعین به این مهم اهتمام ورزیده اند.
اداره امور فرهنگی آستان قدس رضوی با توجه به این مهم بر آن شد که اربعینی از سخنان امام جعفر صادق علیه السلام را در مجموعه ای کوچک، به پیشگاه دوستداران و پیروان آن حضرت، تقدیم کند تا مؤمنان از خورشید پرفروغ اندیشه آن حضرت، خوشه های نور بچینند و از فروغ عالم آرای آن، بهره ور گردند و در ذیل احادیث، اشعاری با نگاه به سخنان آن حضرت آورده شده است. امید است که دوستداران آن حضرت ما را از پیشنهادها و انتقادهای خود بی بهره نگذارند.

دانلود: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث