کتاب حلال وحرام مالی

کتاب حلال وحرام مالی

۱۴ تیر ۱۳۹۴ 0 معارف

 

کتاب "حلال وحرام مالی" نوشته استاد حسين انصاريان که توسط انتشارات دار العرفان به چاپ رسیده است. 

معرفی کتاب

در جهان پرتلاطم امروز، آيات پرشور الهى و كلام روح‏بخش معصومين و زمزم لايزال معارف شيعه مرهم جان‏هاى خسته و سيراب كننده تشنگان هدايت و رهايى جويندگان از ظلمت‏هاى نفس است. عالمان دينى و عارفان حقيقى غواصان اين اقيانوس بيكران معرفت‏اند كه گوهرهاى ناب علوم قرآن و اهل‏بيت عليهم السلام را به دست آورده و به مشتاقان حقيقت عرضه مى‏نمايند.

در اين ميان، كرسى منبر و خطابه رسانه ديرپا و سازنده‏اى است كه از ديرباز زمينه ارتباط و انتقال معارف دينى و مكارم اخلاقى را ميان عالمان و متعلمان فراهم كرده است و عالمان آگاه و هاديان دلسوز، كه عمر خويش را صرف تتبع و تحقيق در آثار علمى شيعه نموده‏اند، عباد اللّه را به مصداق كريمانه «ادع الى سبيل ربك بالحكمة و الموعظة الحسنة»، با كلام نغز و لطيف خود به راه سعادت دعوت كرده‏اند.
مجموعه حاضر، كه با عنوان «سيرى در معارف اسلامى» در مجلدات مختلف و موضوعات متنوع در اختيار خوانندگان محترم قرار مى‏گيرد، مجموعه مباحث عالمانه و ارزشمند محقق ارجمند حضرت استاد حسين انصاريان، مدظله العالى، است كه يكى از عالمان برجسته و ميراث‏داران گوهر سخن در زمان خويش است كه استوارى كلام و لطافت بيان نافذشان بر اهل نظر پوشيده نيست.
اين گنجينه ارزشمند حاصل نيم قرن مجاهدت علمى و تبليغى حضرت استاد جهت‏ نشر و ترويج فرهنگ غنى شيعه بر كرسى بحث ونظر مى‏باشد كه به منظور پربارتر ساختن محتواى تبليغ دينى در جامعه و استفاده بيشتر طلاب محترم علوم دينى به زيور طبع آراسته مى‏شود.
در اين مجموعه گرانقدر، تلاش شده است با تكيه بر ويرايشى روشمند و دقيق- كه شرح آن در يادداشت ويراستار آمده است- ساختار هنرمندانه مباحث و سبك استاد در ارائه سخن از بين نرود، تا ضمن نشرفرهنگ انسان ساز آل اللّه عليهم السلام شيوه منحصر به فرد استاد در تبيين معارف دينى نيز حفظ شده و به مشتاقان ارائه گردد.
مجلّدى كه اكنون تقديم خوانندگان گرامى مى‏شود سى و يكمين اثر از اين مجموعه سترگ و دربردارنده 39 گفتار در باب حلال و حرام مالى مى‏باشد كه مربوط به سخنرانى‏هاى استاد در دهه دوّم جمادى الثانى 1382 و 1383 در مسجد مهديه شوش تهران و دهه اول جمادى الثانى 1384 در حسينيه حضرت على اكبر عليه السلام تهران و دهه اول شعبان 1384 در مدرسه علوى شيراز و دهه سوم جمادى الثانى 1385 در مصلى خمينى شهر است.
اين مكتوب، علاوه بر در برداشتن متن سخنرانى كه لاجرم سبك و سياق متن را نيز گفتارى مى‏سازد، از فوايد زير خالى نيست:
- عنوان بندى مناسب و تفكيك مطالب و موضوعات.
- استخراج مصادر آيات و روايات و ارائه مطالب متنوع ديگر در پى‏نوشت.
- ذكر نام مستقل براى هر بحث (در انتخاب نام هر مجلد و نيز هر گفتار غلبه موضوع مدنظر بوده است، نه انطباق كامل موضوع و محتوا)
- مجموعه متنوع فهرست‏ها و ...
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث